קאקורו
התאימו את הסכומים של כל הכיוונים
הוראות משחק – קאקורו
- מטרת המשחק – למלא את כל התאים הלבנים במספרים 1–9, כך שבכל קבוצת תאים (אופקית או אנכית) סכום המספרים יתאים בדיוק לרמז השחור הצמוד – בלי לחזור על אותה ספרה פעמיים באותה קבוצה.
- איך ממלאים תאים
לוחצים על תא לבן כדי לבחור אותו.
מקלידים ספרה במקלדת (1–9).
אפשר לעבור בין התאים בעזרת חיצי המקלדת.
כדי למחוק ספרה משתמשים במקשי Backspace / Delete.
3. חוקים בסיסיים
מותר למלא רק ספרות 1–9 (0 לא מותר).
כל קבוצה של תאים לבנים שנמצאת ברצף אחרי תא שחור היא "קבוצת סכום" נפרדת.
המספר שמופיע בתא השחור:
בפינה העליונה-ימנית – מציין סכום לתאים שמתחתיו (למטה).
בפינה התחתונה-שמאלית – מציין סכום לתאים שמימינו (ימינה).
בכל קבוצת סכום:
סכום כל המספרים חייב להיות בדיוק כמו הרמז.
אין לחזור על אותה ספרה פעמיים באותה קבוצה.
אפשר להשאיר תאים ריקים בזמן החשיבה ולחזור אליהם מאוחר יותר.
4. שלבים ותבניות
בכל לוח יש כמה קבוצות סכום אופקיות וכמה אנכיות.
כל תא לבן שייך גם לקבוצה אופקית וגם לקבוצה אנכית – שתי הדרישות חייבות להתקיים יחד.
התחילו מהקבוצות שקל יותר "לסגור" – סכום קטן עם מעט תאים, או סכום גדול עם מעט תאים.
בהמשך עברו לקבוצות מורכבות יותר, תוך הצלבת המידע בין הרמזים האופקיים והאנכיים.
חידה נחשבת פתורה כאשר כל התאים הלבנים מלאים במספרים תקינים וכל הסכומים נכונים.
5. ניקוד
המטרה העיקרית היא לפתור את הלוח בצורה לוגית ונקייה מטעויות..
נסו לפתור חידות נוספות ולשבור את השיא האישי שלכם בזמן ובדיוק.
6. כפתורים
בדוק פתרון – בודק את כל הלוח ומסמן תאים שגויים או חסרים.
רמז – ממלא עבורכם תא אחד נכון במקום שעדיין ריק או שגוי.
נקה לוח – מוחק את כל המספרים שהוזנו ומחזיר את החידה למצב התחלתי.
7. התקדמות
התחילו בחידות פשוטות יותר כדי להכיר את סוגי הרמזים והקומבינציות האפשריות.
בכל לוח נוסף תתרגלו יותר את ההיגיון של קאקורו ותוכלו להתמודד עם חידות גדולות ומורכבות יותר.
גלו עוד באתר
תשבצים, משחקים, קורסים ומנויים